Samsun'un Çarşamba ilçesinde, tarım ve hayvancılığı korumaya yönelik kapsamlı çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Çarşamba İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, hem hayvan hastalıklarına karşı aşılama programları yürütüyor hem de tarımsal zararlılarla mücadele için çevre dostu yöntemler uyguluyor.
HAYVAN SAĞLIĞI İÇİN AŞILAMA KAMPANYASI
İlçe genelindeki hayvan sağlığını koruma hedefiyle, Soğucak Mahallesi'nde büyükbaş hayvanlara yönelik şap ve brucella aşılaması yapıldı. 2025 yılı sonbahar şap aşılaması programı kapsamında gerçekleştirilen bu uygulamalarla, hayvan hastalıklarının yayılmasının önüne geçilmesi ve zoonoz hastalıklara karşı önlem alınması amaçlanıyor. Yetkililer, üreticilerin aşı programına gösterdikleri hassasiyetten dolayı teşekkür etti.

KOKARCAYA KARŞI BİYOLOJİK MÜCADELE
Müdürlük, "Kahverengi Kokarca Topluyoruz, Samuray Arıcığı Üretiyoruz" sloganıyla yürüttüğü proje kapsamında, öğrencilere yönelik bilgilendirme toplantıları düzenledi. Ömerli, Alibeyli ve Kürtün İlkokulları'nda gerçekleştirilen eğitimlerde, zararlının doğal düşmanı olan Samuray Arıcığı'nın doğaya salınarak popülasyonun kontrol altına alınması planı anlatıldı. Yetkililer, bu tür biyolojik mücadele yöntemlerinin, kimyasal ilaçlara alternatif olarak çevreye daha az zarar verdiğini vurguladı.

FEROMON TUZAKLARIYLA "CEZBET-ÖLDÜR" YÖNTEMİ
Tarımsal zararlılarla mücadelede uygulanan bir diğer yöntem ise feromon tuzakları oldu. Şeyhgüven, Yamanlı, Arımköseli ve Kuşçulu Mahalleleri'ne dağıtılan bu tuzaklar sayesinde, zararlı popülasyonu düzenli olarak takip edilerek yayılımın önüne geçilmesi hedefleniyor. Yetkililer, "cezbet-öldür" adı verilen bu biyoteknik yöntemin, tarımsal üretimi korurken ekosisteme zarar vermediğini belirtti.
İhlas Haber Ajansı