Giresun'da yaz sezonu için sevindirici haber geldi. İl Sağlık Müdürlüğü tarafından halkın yoğun olarak kullandığı plajlardan alınan deniz suyu numunelerinin analizleri tamamlandı. Yapılan incelemeler, 23 plajın tamamının yüzme açısından sağlıklı olduğunu ortaya koydu.
23 PLAJIN HEPSİ KRİTERLERE UYGUN BULUNDU
Giresun İl Sağlık Müdürlüğü, 21 Temmuz 2025 tarihinde il genelindeki popüler plajlardan deniz suyu numuneleri topladı. Toplanan bu numuneler, Giresun Halk Sağlığı Laboratuvarı'nda detaylı analizlere tabi tutuldu. Yapılan incelemeler sonucunda, kentteki 23 plajın hepsinden alınan numunelerin yüzme suyu kalite kriterlerine uygun olduğu tespit edildi.
ANALİZLER GÜVENLİK SINIRLARI İÇİNDE
Giresun Valiliği'nden konuyla ilgili yapılan açıklamada, analizlerin yüzme suyu kalitesi yönetmeliği çerçevesinde, özellikle bağırsak kaynaklı bakteriler olan İntestinal Enterokok (İ.E.) ve Escherichia Coli (E.C.) parametrelerine göre değerlendirildiği belirtildi. Açıklamada, tüm numunelerin kılavuz ve zorunlu değer sınırları içinde kalarak standartlara uygun bulunduğu vurgulandı. Bu sonuçlar, Giresun plajlarının yüzme ve halk sağlığı açısından herhangi bir risk taşımadığını gösteriyor.
İhlas Haber Ajansı