Sağlık Bakanlığı, sağlık hizmetlerinde kurumsal bütünlüğü sağlamak ve vatandaşların tüm sağlık kurumlarında aynı kalite anlayışıyla karşılaşmasını hedefleyen “Kurumsal Kimlik Kılavuzu”nu yeniledi. Yeni düzenlemeyle sağlık çalışanlarının görevlerine göre farklı renklerde kıyafet giymesi kararlaştırıldı.
SAĞLIKTA YENİ DÖNEM: RENKLER GÖREVLERİ BELİRLEYECEK
Bakanlığın güncellediği Kurumsal Kimlik Kılavuzu, sağlık personelinin görev alanlarına göre kıyafet renklerini yeniden tanımladı. Yeni uygulamaya göre:
- Hemşireler: Lacivert,
- Sorumlu Hemşireler: Yakası beyaz şeritli lacivert,
- Ebeler: Mürdüm,
- Sorumlu Ebeler: Yakası beyaz şeritli mürdüm,
- Klinik Eczacılar: Beyaz,
- Psikolog, Diyetisyen, Fizyoterapist vb. Lisanslı Sağlık Meslek Mensupları: Bordo,
- Biyolog, Psikolog, Çocuk Gelişimciler: Kahverengi,
- Ameliyathane Personeli: Yeşil kıyafet giyecek.
HASTA KARŞILAMA PERSONELİNE TAKIM ELBİSE ZORUNLULUĞU
Yeni kılavuza göre, hasta karşılama ve yönlendirme biriminde çalışan personel takım elbise giyecek. Kadın personel Sağlık Bakanlığı logolu fular, erkek personel ise logolu kravat takacak.
ERKOÇ: “TÜRKİYE GENELİNDE TEK STANDART HEDEFLİYORUZ”
Sağlık Bakan Yardımcısı Yasin Erkoç, yeni kimlik sisteminin 81 ilde aynı standartta uygulanacağını belirtti.
“Vatandaşımız artık kim hekim, kim hemşire, kim teknisyen kolayca anlayacak. İletişim sorunlarını ortadan kaldırmak için tüm kıyafetleri standart hale getirdik.” dedi.
KIYAFETLER ÜCRETSİZ OLACAK
Erkoç, yeni üniformaların çalışanlara ücretsiz dağıtılacağını belirterek,
“Sağlık Bakanlığı olarak 1 Ocak 2026’dan itibaren tüm çalışanlarımıza kıyafetlerini ücretsiz sağlayacağız. 1 Haziran 2026’dan itibaren bu kıyafetlerin kullanımı zorunlu hale gelecek.” ifadelerini kullandı.
“SAĞLIKLI TÜRKİYE YÜZYILI” KAPSAMINDA HAZIRLANDI
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın başlattığı “Sağlıklı Türkiye Yüzyılı” vizyonu doğrultusunda hazırlanan bu yenilikle, sağlık kurumlarında hem görsel hem de hizmet kalitesinin artırılması hedefleniyor.
Anadolu Ajansı