Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), nisan ayına dair finansal yatırım araçlarının reel getiri oranlarını kamuoyuyla paylaştı. Yapılan resmi açıklamada, nisan ayında yatırımcısına en çok kazandıran mecranın borsa olduğu görülürken, uzun vadeli tabloda güvenli liman olarak görülen altın zirvedeki yerini bırakmadı.
Verilere bakıldığında, aylık bazda en yüksek reel getiri BIST 100 endeksinde gerçekleşti. TÜİK verilerine göre borsa endeksi, nisan ayı içerisinde tüketici fiyat endeksi ile indirgendiğinde yüzde 3,04 oranında bir kazanç sağlayarak diğer tüm yatırım araçlarını geride bırakmayı başardı.
BORSA İSTANBUL ÜÇ VE ALTI AYLIK DÖNEMDE LİDER
Yatırım araçlarının performansları incelendiğinde, borsanın sadece nisan ayında değil, üç ve altı aylık periyotlarda da liderliğini koruduğu saptandı. Altı aylık değerlendirme sonuçlarına göre BIST 100 endeksi, tüketici fiyat endeksine göre yüzde 11,71 oranında reel getiri sağladı. Aynı dönem içerisinde yatırımcısına en çok kaybettiren araç ise Amerikan Doları olarak kayıtlara geçti.
Nisan ayında borsanın kazandırdığı tabloda, diğer birçok yatırım aracı ise yatırımcısına reel anlamda kayıp yaşattı. Özellikle bu dönemde külçe altın ve döviz kurlarının enflasyon karşısında reel olarak gerilediği resmi verilere yansıdı.
YILLIK TABLONUN ŞAMPİYONU KÜLÇE ALTIN
Yıllık bazda yapılan değerlendirmelerde ise yatırımcının en güvenli limanı olan külçe altın, devasa getirisiyle dikkatleri üzerine çekti. Külçe altın, tüketici fiyat endeksi ile indirgendiğinde yüzde 28,41'lik reel getiri oranıyla yıllık periyodun en çok kazandıran finansal aracı oldu.

BIST 100 endeksi de yıllık bazda yatırımcısına kazandırmaya devam ederek yüzde 12,53 oranında bir reel getiri sundu. Buna karşılık, yıllık bazda hem Euro hem de Amerikan Doları enflasyondan arındırıldığında yatırımcısına reel kayıp yaşatan araçlar arasında yer aldı.
Haber Merkezi

