Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 2024 yılının ilk çeyreğine ilişkin internet ve mobil hat verilerini paylaştı. Bakan Uraloğlu, mobil hat sayısının 93 milyona ulaştığını ve bunların %92’sinin 4.5G teknolojisini tercih ettiğini açıkladı.
MOBİL HAT SAYISI VE 4.5G KULLANIM ORANI ARTTI
2024 yılı başında mobil hat sayısı yaklaşık 93 milyona ulaşarak mobil abone yaygınlığının %108,8’e çıktığı görüldü. Bakan Uraloğlu, 85,6 milyon vatandaşın 4.5G hizmetinden faydalandığını ve makineler arası iletişim abone sayısının 10 milyona yaklaştığını belirtti.
GENİŞBANT İNTERNET ABONELİĞİNDE BÜYÜK ARTIŞ
Uraloğlu, 2024 yılı ilk çeyreğinde toplam genişbant internet abone sayısının 94,2 milyona yükseldiğini açıkladı. Türkiye’nin nüfusunu %10 aşan bu artışta, 74,4 milyon mobil internet abonesi yer aldı. Fiber internet abone sayısı ise %8 artışla 7 milyona ulaştı.
ELEKTRONİK İMZA VE MOBİL İMZA KULLANIMI YAYGINLAŞIYOR
Bakan Uraloğlu, BTK tarafından yayınlanan rapora göre, Mart 2024 sonu itibarıyla 7,6 milyon elektronik imza ve 994 bin mobil imza oluşturulduğunu belirtti. Toplamda 8,56 milyon elektronik sertifika oluşturulmuş durumda.
FİBER ALTYAPI VE KULLANIM ORANLARI
Fiber altyapı uzunluğu, 2024 yılının ilk çeyreğinde %8 artışla 568 bin kilometreye ulaştı. Sabit genişbant abonelerinin aylık ortalama veri kullanımı 274,2 GByte’a, mobil abonelerin ise 17,7 GByte’a yükseldi.
MOBİL NUMARA TAŞINABİLİRLİĞİ VE SABİT HAT VERİLERİ
2024 başı itibariyle taşınan toplam mobil numara sayısı 179,7 milyonu geçti. İlk çeyrekte ise 2 milyon 358 bin 139 numara taşıma işlemi gerçekleştirildi. Sabit hatlarda numara taşınabilirliği uygulamasıyla 2 milyon 652 bin 155 numara taşındı.
Haber Merkezi