Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, Türkiye'de tütünle mücadele kapsamında önemli açıklamalarda bulundu. Bakanlık olarak sigara ve diğer tütün ürünlerine karşı kararlı bir duruş sergilediklerini belirten Memişoğlu, bir ili "sigarasız şehir" ilan etme hedeflerini duyurdu.
BAKAN MEMİŞOĞLU'NDAN "SİGARASIZ ŞEHİR" HEDEFİ
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, katıldığı bir programda tütünle mücadele stratejilerine dair detaylar verdi. Memişoğlu, özellikle erkek nüfusunda yüksek olan sigara kullanım oranına dikkat çekerek, bu konuya özel bir hassasiyetle yaklaştıklarını belirtti. Bakanlıkta sigara yasağı başlattıklarını ifade eden Memişoğlu, aynı hedefi bir il için de belirlediklerini söyledi. Bakan Memişoğlu, "Türkiye'de erkeklerin yüzde 45'i sigara içiyor. Ben şimdi Bakanlıkta da başlattım. Artvin'de de söyledim; sigarasız şehir olacak, sigarasız Bakanlık olacak" dedi.
SİGARAYI BIRAKMAK İSTEYENLERE TAM DESTEK
Sigara bağımlılığından kurtulmak isteyen vatandaşlar için sunulan desteklere değinen Memişoğlu, "ALO 171 bırakma hattına yönlendirmeye çalışıyoruz. İlaçları ücretsiz veriyoruz. Ayrıca sahaya çıkarak insanlara sigarayı neden bırakmaları gerektiğini, nasıl bırakabileceklerini ve bu süreçte nasıl destek olabileceğimizi anlatacağız" ifadelerini kullanarak, bu sürecin takipçisi olacaklarını vurguladı.
ELEKTRONİK SİGARA VE PUF'A SIFIR TOLERANS
Bakan Memişoğlu, sadece geleneksel sigaraya değil, yeni nesil tütün ürünlerine de karşı olduklarının altını çizdi. Bu ürünlere karşı kesinlikle taviz vermeyeceklerini belirten Memişoğlu, "Tütün, sadece sigara değil. Elektronik sigara, puf, hepsi yasak. Bu konuda kesinlikle taviz vermeyeceğiz. Kamu kurumlarına da gidiyoruz artık. Bence sigarasız medya kampanyasını siz başlatın." şeklinde konuştu.
Haberler.com