Doğadan bilinçsizce toplanan yabani mantarların tüketilmesi, her yıl çok sayıda insanın hayatını kaybetmesine ya da geri dönülemez sağlık sorunları yaşamasına neden olan büyük bir tehdit oluşturmaya devam ediyor. Uzmanların tüm uyarılarına rağmen kontrolsüz mantar tüketimi, bu kez gencecik bir anne adayının ve doğmamış bebeğinin hayattan kopmasına yol açtı.
Çorum’da doğadan topladığı mantarları yedikten sonra zehirlendiği değerlendirilen 5 aylık hamile kadın ve bebeği, hastanede hayatını kaybetti.
Çorum’da doğadan topladıkları mantarları yedikten sonra rahatsızlanan 5 aylık hamile Rüveyda Altuntaş (32) ile bebeği, hastanede yapılan tüm müdahalelere rağmen hayatını kaybetti.
RAHATSIZLANINCA HASTANEYE KALDIRILDI
Olay, Buharaevler Mahallesi’nde meydana geldi. Edinilen bilgilere göre, 5 aylık hamile Rüveyda Altuntaş, doğadan topladıkları mantarları tükettikten sonra fenalaştı.
İhbar üzerine Altuntaş’ın evine sağlık ekipleri sevk edildi. Ambulansla özel bir hastaneye kaldırılan Altuntaş’a burada ilk müdahale yapıldı.
TÜM MÜDAHALELERE RAĞMEN KURTARILAMADI
Durumu ağırlaşan Altuntaş, daha sonra Hitit Üniversitesi Erol Olçok Eğitim ve Araştırma Hastanesi’ne sevk edildi. Ancak doktorların tüm çabasına rağmen hem Altuntaş hem de bebeği yaşamını yitirdi.
Altuntaş’ın cenazesi, kesin ölüm nedeninin belirlenmesi amacıyla hastane morguna kaldırıldı. Olayla ilgili soruşturma başlatıldığı öğrenildi.
Anadolu Ajansı
