Samsun'da Sağlık Bakanlığı'na bağlı Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde kadın doğum uzmanı olarak görev yapan Dr. Gonca Evci, kendi deneyimiyle normal doğumun faydalarını paylaştı. Bebek sahibi olduktan sonra normal doğumun rahatlıklarını vurgulayan Evci, anne adaylarına da normal doğumu tercih etmelerini önerdi.
NORMAL DOĞUMUN KONFORU ÇOK FARKLI
Dr. Gonca Evci, "Normal doğum sonrası rahatlıklarını düşündüğüm için normal doğum yaptım. Ben de bu mesleğin içinde birçok doğum gördüm. Normal doğumun konforu çok farklı" diyerek, normal doğumun sağladığı kolaylıkları anlatmaya devam etti. Evci, doğumdan sadece bir saat sonra yürüyebilmesi ve çocuğuyla ilgilenebilmesinin normal doğumun büyük bir avantajı olduğunu belirtti.
NORMAL DOĞUMUN AVANTAJLARI
Kadın doğum uzmanı olarak normal doğum yapmayı tercih ettiğini ifade eden Evci, sezaryen sonrası iyileşme sürecinin zorlayıcı olduğunu, yara iyileşmesi ve hareket kabiliyetinin kısıtlanmasının zaman aldığını vurguladı. "Sezaryen neticede bir ameliyat olduğu için, iyileşme süreci çok daha uzun ve zahmetli olabiliyor. Normal doğum ise hızla iyileşmeye olanak tanıyor" şeklinde konuştu.
NORMAL DOĞUMUN KORKULACAK BİR ŞEY OLMADIĞINI ANLATTI
Anne adaylarının genellikle doğumhaneye girdiklerinde korkularının olduğunu belirten Evci, eğitim alarak bu korkuların azaldığını ve doğumhanenin aslında korkulacak bir yer olmadığını fark ettiklerini söyledi. Ayrıca, normal doğumun anestezi ile desteklendiğini belirterek, anne adaylarının kaygılarını gidermeye yönelik çeşitli imkanlar sunulduğunu ifade etti.
İhlas Haber Ajansı