GSS Borçlularına Sağlık Müjdesi
Paylaş

GSS Borçlularına Sağlık Müjdesi

Ekleme: 07.01.2026 12:21 Güncelleme: 31.05.2026 13:44

Bağ-Kur ve Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim borcu bulunan vatandaşları sevindiren haber Resmi Gazete'de yayımlandı. Prim borcu nedeniyle sağlık hizmetlerine...

Bağ-Kur ve Genel Sağlık Sigortası (GSS) prim borcu bulunan vatandaşları sevindiren haber Resmi Gazete'de yayımlandı. Prim borcu nedeniyle sağlık hizmetlerine erişimde sorun yaşayan Türk vatandaşları ve bakmakla yükümlü oldukları kişiler için sağlanan muafiyetin süresi bir yıl daha uzatıldı.

2026 SONUNA KADAR GEÇERLİ

Cumhurbaşkanı kararıyla yürürlüğe giren yeni düzenlemeye göre, prim borcu olanların Sağlık Bakanlığı'na bağlı hastaneler ile devlet üniversitesi hastanelerinden ücretsiz yararlanma hakkı 31 Aralık 2026 tarihine kadar devam edecek. Daha önce 31 Aralık 2025’te sona ermesi planlanan bu uygulama, yeni kararla birlikte 2026 yılının tamamını kapsayacak şekilde genişletildi.

BORÇ DURUMUNA BAKILMAYACAK

Sürenin uzatılmasıyla birlikte, GSS ve Bağ-Kur kapsamında olup ödeme güçlüğü çeken vatandaşlar, prim borçları bulunsa dahi kamuya ait sağlık tesislerinden kesintisiz hizmet alabilecek. Bu kapsamda;

  • Sağlık Bakanlığı'na bağlı tüm devlet hastaneleri,
  • Devlet üniversitelerine bağlı tıp fakülteleri ve hastaneleri, vatandaşlara kapılarını açık tutacak.

BAKMAKLA YÜKÜMLÜ OLUNANLAR DA KAPSAMDA

Düzenleme sadece borçlu olan sigortalıyı değil, bu kişilerin üzerinden sağlık yardımı alan eş, çocuk ve anne-babaları da kapsıyor. Böylece milyonlarca vatandaşın sağlık hizmetlerinden mahrum kalmasının önüne geçilmiş oldu.

Tahmini okuma suresi: 1 dakika.

 

Anadolu Ajansı

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.