OMÜ'lü Uzman Uyardı! Metabolik Ve Kronik Hastalıklar Alarm Veriyor
Paylaş

OMÜ'lü Uzman Uyardı! Metabolik Ve Kronik Hastalıklar Alarm Veriyor

Ekleme: 27.12.2025 11:52 Güncelleme: 03.06.2026 17:56

OMÜ Tıp Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Özgür Kılıç, iç hastalıkları polikliniklerine başvuruların arttığını belirterek, özellikle metabolik ve kronik hastalıklara karşı uyardı.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi İç Hastalıkları Anabilim Dalı Dr. Öğr. Üyesi Özgür Kılıç, son yıllarda dahiliye polikliniklerine yapılan başvurularda dikkat çekici bir artış gözlemlendiğini açıkladı. Kılıç, özellikle modern yaşam tarzının getirdiği kronik ve metabolik rahatsızlıkların toplum sağlığını tehdit ettiğini vurguladı.

EN SIK ŞİKAYETLER: HALSİZLİK VE YORGUNLUUK

Polikliniklere gelen hastaların büyük bir kısmının benzer semptomlardan şikayetçi olduğunu belirten Dr. Öğr. Üyesi Özgür Kılıç, başvuru nedenlerini şu şekilde sıraladı: Halsizlik, yorgunluk ve baş dönmesi, Çarpıntı ve nefes darlığı, Mide-bağırsak sorunları ve tansiyon yüksekliği, Kan şekeri düzensizlikleri ve tiroit yakınmaları.

Kılıç, özellikle obezite, insülin direnci, metabolik sendrom ve karaciğer yağlanması ile ilişkili başvuruların son yıllarda zirve yaptığını ifade etti.

HAREKETSİZLİK HASTA EDİYOR

2025 yılı verilerini değerlendiren Kılıç, toplumda hareketsiz yaşamın ve düzensiz beslenmenin bu tabloyu ağırlaştırdığını söyledi. Diyabet ve prediyabetin yanı sıra kalp-damar risk faktörlerinin ön planda olduğunu belirterek, "Stres ve kaygı ilişkili bedensel yakınmalar da en sık karşılaştığımız başlıklar arasında yer alıyor" dedi.

GENÇ YETİŞKİNLER TEHLİKE ALTINDA

Başvuruların yaş gruplarına göre dağılımında orta ve ileri yaş hala çoğunluğu oluştursa da, genç yetişkinlerdeki artışın endişe verici olduğunu kaydeden Kılıç, şu bilgileri verdi: "Gençlerde daha çok insülin direnci, obezite, reflü, mide şikâyetleri ve uyku düzensizliği öne çıkıyor. İleri yaş grubunda ise çoklu kronik hastalıkların takibi ön planda."

MASA BAŞI YAŞAM VE BESLENME BOZUKLUĞU

Hastalıkların artış nedenlerini doğrudan yaşam tarzına bağlayan Dr. Kılıç, hazır ve yüksek kalorili gıda tüketiminin, düşük fiziksel aktivitenin ve masa başı çalışma düzeninin kronik hastalıkları tetiklediğini vurguladı. Ayrıca pandemi sonrası sağlık farkındalığının artmasıyla rutin kontrollerin yaygınlaşmasının da başvuru sayılarını yükselten bir diğer faktör olduğunu belirtti.

"DÜZENLİ EGZERSİZ VE STRES YÖNETİMİ ŞART"

Topluma sağlıklı yaşam mesajları veren Dr. Öğr. Üyesi Özgür Kılıç, metabolik ve kronik hastalıkların önemli bir kısmının önlenebilir olduğunu hatırlattı: "Düzenli egzersiz, dengeli beslenme, stres yönetimi ve rutin sağlık kontrolleri; bugün sık gördüğümüz hastalıkların çoğunu durdurabilir. Sağlık başvurularının artması, toplumun kendi sağlığını daha çok sahiplenmeye başladığının da bir göstergesidir."

 

İhlas Haber Ajansı

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.