Kurban Bayramı tatilinin yaklaşmasıyla birlikte memleket hasreti çekenler ve tatil beldelerine gitmek isteyen vatandaşlar, şehirlerarası ulaşım ağlarında büyük bir hareketlilik dalgası yarattı.
Kurban Bayramı öncesi bayram tatili nedeniyle vatandaşların seyahat hareketliliği başladı. Otobüsle memleketlerine ya da tatil yapacakları bölgelere seyahat edecekler bilet arayışına girdi. Kurban Bayramı'na sayılı günler kala bayram tatilini farklı bir şehirde geçirmeyi planlayanlar havalimanları ve otogarlarda yoğunluk oluşturdu. Peki, otobüs biletleri ve firmaların seferlerinde son durum ne? İşte detaylar...
EK SEFERLER DE SANİYELER İÇİNDE TÜKENİYOR
ATV Haber'de yer alan habere göre bir vatandaş "Antalya'ya gitmem lazım normalde. Antalya'ya uçak bulamadım. Konya'ya döneceğim otobüsle. Konya'ya otobüs bulamadım. Ankara'ya son bir ek sefer açıldı. O da son bileti aldım. Ankara'dan Konya'ya nasıl gideceğimi düşünüyorum şu anda" dedi. Kurban Bayramı yaklaştı. İstanbul'dan ailesini ziyaret etmek için veya tatil için gidenler hafta sonundan yolculuklara başladı. Otogarlar dolup taşarken bilet almak neredeyse imkansız hale geldi. Öyle ki firmalar ek seferler başlattı. Firma İşletmecisi Erdal Öztürk ise "Daha önceden planını yapan vatandaşlarımızı ana seferlerimizde doldurduk. Sonrasında plan yapanları ise ek seferlerimizle yine hizmete sunduk" dedi.
GÜVENLİK İÇİN 3 ŞOFÖR DÖNEMİ BAŞLADI
Bayram tatili nedeniyle trafiğin yoğun, otogarların kalabalık, otobüslerin de dolu olduğu vurgulandı. Yolcu güvenliğini tehlikeye atmamak ve yorgunluğa bağlı kazaların önüne geçmek adına firmalar da çalışma periyotlarında değişikliğe gitti. Bir otobüs firma görevlisi ise "6. günüm. 6 gün çalışıyoruz. İki şoför gidiyorduk. Şimdi 3 şoföre çıkardık" ifadelerini kullandı. Bir vatandaş son anda bilet bulduğunu aktarırken bir başkası da sitelere bakıp bilet almak için bir saat uğraştığını söyledi.
FİYATLARDA YÜZDE 30 CİVARINDA TAZELEME YAPILDI
Bilet bulmayı başaranların da rahatsız olduğu konunun; bayram yaklaşınca artan bilet fiyatları olduğu belirtildi. Bir vatandaş "İki hafta öncesinden aldık. Ona rağmen çok uçuk fiyat söylendi" derken bir başkası da "Pahalı, yani 3 ay önce falan gitmiştik, daha uygundu. Pahalanmış" şeklinde konuştu. Sektör temsilcileri ise fiyat artışlarının yasal sınırlar dahilinde olduğunu ifade ediyor. Firma İşletmecisi Erdal Öztürk "Ulaştırmanın vermiş olduğu taban ve tavan fiyatı adı altında bir baremimiz var. O baremin üzerine biz çıkamıyoruz. Bayram yoğunluklarında doğal olarak %25-30 civarında bir tazeleme yapılıyor" ifadelerini kullandı. Ulaştırma Bakanlığı ekiplerinin otogarlarda fahiş fiyat ve usulsüz bilet satışına yönelik denetimleri ise aralıksız sürüyor.

Haber Merkezi


