Samsun altyapısına 211 milyonluk dev yatırım
Paylaş

Samsun altyapısına 211 milyonluk dev yatırım

Ekleme: 24.06.2026 16:14 Güncelleme: 24.06.2026 16:15

Samsun Büyükşehir Belediyesi SASKİ Genel Müdürlüğü, şehir merkezinin altyapısını güvenceye alacak 211 milyon 140 bin TL bedelli atık su kolektör hattı inşaatını sürdürüyor.

Samsun Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi (SASKİ) Genel Müdürlüğü, kentin modern altyapı ihtiyacını uzun vadeli çözümlerle karşılamak adına dev bir projeye imza atıyor. Şehir merkezinin çevre sağlığını ve altyapı güvenliğini doğrudan ilgilendiren 211 milyon 140 bin TL bütçeli Atık Su Kolektör Hattı İnşaatı, planlanan takvime uygun olarak tüm hızıyla ilerliyor.

2 BİN 450 METRELİK HATTIN BÜYÜK KISMI TAMAMLANDI

Şehrin merkez ilçelerindeki atık su debisini güvenli bir şekilde deşarj ünitelerine taşımayı amaçlayan proje, toplamda 2 bin 450 metre uzunluğa sahip. SASKİ ekiplerinin yoğun mesai harcadığı hummalı çalışmalarda kısa sürede büyük bir mesafe kat edilerek, dev hattın büyük bir bölümünün imalatı başarıyla tamamlandı.

MERT IRMAĞI'NDAN İLÇE TRANSFER MERKEZİNE KESİNTİSİZ HAT

Stratejik olarak belirlenen güzergah doğrultusunda ilk kazma, Mert Irmağı kenarında konumlanan Atık Su Terfi Merkezi (TM1) noktasından vuruldu. İdari ve teknik planlamaya göre boru döşeme çalışmalarının, şehir içi yolcu taşımacılığının kalbi konumundaki Samsun İlçe Transfer Merkezi önünde sonlandırılması hedefleniyor.

Geleceğe Güvenli Altyapı: Samsun Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, projenin tamamlanmasıyla birlikte şehir merkezinin atık su taşıma kapasitesinin maksimum seviyeye çıkarılacağını belirtti. Yatırım sayesinde kentin yeraltı hatları, ani yağışlara ve artan nüfus yoğunluğuna karşı çok daha güvenli, dayanıklı ve modern bir yapıya kavuşturulmuş olacak.

 

Doğukan Sırgancı

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.