Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) Genel Müdürlüğü’nce 2005 yılından bu yana yürütülen 'Doğal Alabalık Üretimi, Yetiştirilmesi ve Orman İçi Suların Balıklandırılması Projesi' kapsamında, bugüne kadar ülke genelinde toplam 46 milyon doğal alabalık orman içi derelere salındı.
5 BİN YAVRU BIRAKILDI
Trabzon Altındere, Mersin Çamlıyayla ve Bolu Abant’taki üretim istasyonlarında üretilen kırmızı benekli doğal alabalıklar, biyolojik çeşitliliğin korunması ve gelecek nesillere aktarılması amacıyla doğal yaşam alanlarına yerleştiriliyor. DKMP ekipleri, balıkların adaptasyon süreci, büyüme evreleri ve damızlık kalitesine ulaşan bireylerin yumurta verimi gibi kriterleri markalama yöntemiyle takip ediyor. Proje kapsamında 2022- 2023 yıllarında Salıpazarı’ndaki derelerde yakalanan anaç balıklardan elde edilen yavrular, Trabzon Altındere Doğal Alabalık Üretme İstasyonu’nda yetiştirildi. 2024’te doğaya bırakılan alabalıkların ardından, 2025 yılında da 5 bin balık bölgedeki derelere salındı.
Demirören Haber Ajansı