Samsun’un Terme ilçesinde belediyecilik hizmetlerinde çığır açacak, dışa bağımlılığı bitirirken bütçede devasa tasarruf sağlayacak stratejik bir hamle hayata geçirildi.
Terme Belediye Başkanı Şenol Kul, ilçenin yol konforunu artıracak olan "Sathi Kaplama Emisyon Tesisi ve Agrega Yıkama Tesisi"nin yaklaşık 5 milyon liralık modern bir yatırımla sıfırdan revize edilerek yeniden üretime başladığını müjdeledi.

Söz konusu tesis, Başkan Şenol Kul'un 2014-2019 yılları arasındaki ilk başkanlık döneminde büyük emeklerle ilçeye kazandırılmış, ancak sonraki yönetim sürecinde kurumsal tasarruflar gerekçe gösterilerek işletmesine ara verilmişti. Şenol Kul'un yeniden göreve gelmesiyle birlikte atıl durumdan kurtarılan dev tesis, modern teknolojilerle donatılarak ilçenin hizmetine sunuldu.
BAŞKAN ŞENOL KUL: "TERME'NİN İMKANLARI TERME'NİN SOKAKLARINA HARCANACAK"
Tesisin kurularak hemen seri üretim aşamasına geçmesiyle birlikte şantiyede incelemelerde bulunan Terme Belediye Başkanı Şenol Kul, ilçenin zamanını ve hak ettiği yatırımları geri kazandıklarını söyledi. Mazeret üretmeden çalıştıklarının altını çizen Başkan Kul, şöyle konuştu:

"Biz bu şehre sadece yol yapmıyoruz; bu şehrin çalınan zamanını ve hak ettiği yatırımları yeniden ilçemize kazandırıyoruz. Geçmişte Terme'ye kazandırdığımız ancak bizden sonraki süreçte faaliyeti sonlandırılan bu stratejik tesisi, bugün yaklaşık 5 milyon liralık bir bütçeyle, günümüz teknolojisine uygun şekilde adeta sıfırdan kurduk ve hemen üretim aşamasına geçtik. Çünkü Terme’nin imkanlarının ve kaynaklarının, yine Terme’nin sokaklarına harcanması gerektiğine inanıyoruz."

MALİYETLER YARI YARIYA DÜŞECEK, DIŞA BAĞIMLILIK BİTECEK
Yenilenen tesisin devreye girmesiyle birlikte özellikle Fen İşleri Müdürlüğü’nün yol yapım, bakım ve onarım bütçelerinde çok ciddi bir rahatlama yaşanacak. Kent merkezi ve kırsal mahallelerdeki stabilize yol ağının hızla modern bir görünüme kavuşacağını belirten Başkan Kul, projenin ekonomik boyutunu şu sözlerle özetledi:
Maliyette Yarı Yarıya Tasarruf: "Bu büyük yatırım, Terme Belediyesi’nin hizmet üretirken dışa bağımlılığını tamamen bitiren bir projedir. Şehir içi ve kırsal mahallelerimizdeki stabilize yol ve asfalt çalışmalarımızı artık üçüncü şahıslardan hizmet almadan, çok daha hızlı, daha kaliteli ve neredeyse yarı maliyetine gerçekleştireceğiz."
Tek Bir Kuruşun Hesabı Yapılıyor: "Kurulum çalışmalarımızı tamamlayarak tesisimizi aktif hale getirdik. Terme’nin tek bir kuruşunun bile ne kadar kıymetli olduğunu biliyor, adımlarımızı mali disiplin içerisinde atıyoruz."
Açıklamasını kararlılık mesajıyla tamamlayan Belediye Başkanı Şenol Kul, "Biz buraya polemik üretmeye değil, iş üretmeye geldik. Bizim Terme’ye bir çivi daha fazla çakmaktan, bu şehrin emanetine sahip çıkmaktan başka bir hesabımız bulunmamaktadır. Kaldığımız yerden, aynı inanç ve kararlılıkla devam ediyoruz. Tesisimiz ilçemize ve kıymetli hemşehrilerimize hayırlı uğurlu olsun" dedi.
İhlas Haber Ajansı