Uyarıları dikkate alıp selden hasarsız çıktık
Paylaş

Uyarıları dikkate alıp selden hasarsız çıktık

Ekleme: 18.05.2026 19:20 Güncelleme: 03.06.2026 18:13

KATİD Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Murat Toktaş, selde hiçbir turizm tesisinde sorun oluşmadığını belirterek, "Valiliğin günler öncesinden yaptığı uyarıları dikkat alarak bölgedeki otellerle iletişimi geçtik. Onlar da ön...

Karadeniz Turistik İşletmeciler Derneği (KATİD) Başkanı ve Türkiye Otelciler Federasyonu Başkan Yardımcısı Murat Toktaş, Havza'daki sel felaketinin son 30 yılda gelen en büyük yağışlarla meydana geldiğini vurguladı. 

TESİSLERDE SORUN YOK

KATİD Başkanı Murat Toktaş, Vali Orhan Tavlı ve Büyükşehir Belediye Başkanı Halit Doğan'ın ilk andan itibaren Havza'ya giderek devletin gücünü ve hassasiyetini gösterdiğini söyledi.

Havza'nın iklim değişikliğinin etkilerini çok ciddi şekilde hissettiğini belirten KATİD Başkanı Murat Toktaş, "İlçemiz ne yazık ki 1998 yılından bu yana bu denli büyük ve orantısız bir yağış almamıştı. Küresel iklim değişikliği artık kapımızda ve bu tarz ani doğa olaylarıyla daha sık karşılaşıyoruz. Ancak bu süreçte en büyük tesellimiz, turizm tesislerimizde herhangi bir fiziki zararın meydana gelmemiş olmasıdır. Samsun Valiliğimizin meteorolojik veriler doğrultusunda günler öncesinden yaptığı çok ciddi ve yerinde uyarılar vardı. Bu uyarılar sayesinde bölgedeki tüm otellerimiz gerekli tedbirleri erkenden aldı, altyapı kontrollerini tamamladı ve sürece hazırlıklı bir şekilde girdi. Planlı hareket etmenin meyvesini bu afette önemli hasar almadan atlattık" diye konuştu. 

DEVLET HER AN SAHADAYDI

Sel felaketinin hemen ardından devletin ve yerel yönetimlerin çok hızlı organize olduğunu vurgulayan Başkan Murat Toktaş, "Afetin ilk saatlerinden itibaren Samsun Valimiz Orhan Tavlı ve Büyükşehir Belediye Başkanımız Halit Doğan bizzat Havza’ya giderek çalışmaları yerinden yönetti. Sadece genel alanlarda değil, turizm işletmelerimizin ve misafirlerimizin durumlarıyla da anbean yakından ilgilendiler. Her an ulaşılabilecek bir mesafede olup, ilettiğimiz her soruna anında ve çok hızlı çözümler ürettiler. Devletimizin koordinasyon gücünü ve belediyemizin saha refleksini ilk andan itibaren yanımızda hissetmek bizlere büyük bir güven verdi. Kendilerine gösterdikleri bu üstün gayret ve destek için sektörümüz adına çok teşekkür ediyorum" dedi. 

ALTYAPIYI GÜÇLENDİRİYORUZ

Bölge derneği olarak bundan sonraki süreci de yakından takip edeceklerini ifade eden KATİD Başkanı Toktaş, şöyle devam etti: "Bu tarz orantısız yağışlar artık Karadeniz'in bir gerçeği. Biz de dernek olarak boş durmuyoruz, tüm üye otellerimizin altyapılarını daha da güçlendirmek ve gelecekteki olası riskleri sıfıra indirmek adına kontrollerimizi ve iyileştirme çalışmalarımızı aralıksız sürdürüyoruz."

 

Hande Öznur DURAN

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.