Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, Türkiye’nin ilk İklim Kanunu'nun yasalaşmasının ardından kamuoyundaki bilgi kirliliğini önlemek amacıyla sosyal medya üzerinden bilgilendirme yaptı. Paylaşımda, yeni düzenlemenin kapsamı ve hedefleri açıklandı.
BAKANLIKTAN KAMUOYUNA AÇIKLAMA
TBMM Genel Kurulu’nda kabul edilerek yasalaşan İklim Kanunu, yürürlüğe girdiği tarihten itibaren önemli değişiklikler getirecek. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, sosyal medya platformu X üzerinden yaptığı açıklamada, kanun hakkında kamuoyunu bilgilendirdi.
İKLİM KANUNU'NDA NELER YER ALIYOR?
Bakanlığın paylaşımında yer alan bilgilere göre, İklim Kanunu, yeşil büyüme vizyonu ve net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda hazırlanarak iklim değişikliğiyle mücadeleyi temel alıyor. Kanun kapsamında;
- Sera gazı emisyonlarının azaltılması,
- İklim değişikliğine uyum faaliyetleri,
- Planlama ve uygulama araçları,
- Gelir yönetimi, izin ve denetim süreçleri,
- Yasal ve kurumsal çerçevenin belirlenmesi
gibi konulara ilişkin esaslar düzenlendi.
ETS’YE GEÇİŞ SÜRECİ BAŞLIYOR
Kanunun yürürlüğe girmesiyle birlikte Emisyon Ticaret Sistemi (ETS) kapsamında yer alacak işletmelerin, üç yıl içinde sera gazı emisyon izni alması zorunlu hale gelecek. Bu düzenleme, işletmelerin çevresel yükümlülüklerini yerine getirmesini hedefliyor.

PAYLAŞIMDA ÖNE ÇIKAN İFADE
Bakanlığın yaptığı açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
“Yeşil büyüme vizyonu ve net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda iklim değişikliğiyle mücadeleyi amaçlayan Kanun, iklim değişikliği ile mücadelede esas olan sera gazı emisyonlarının azaltılması ve iklim değişikliğine uyum faaliyetlerini, planlama ve uygulama araçlarını, gelirleri, izin ve denetim ile bunlara ilişkin yasal ve kurumsal çerçevenin usul ve esaslarını kapsıyor.”
Haber Merkezi