Samsun'da gençlerin yapay zekâ vizyonu hayran bıraktı
Paylaş

Samsun'da gençlerin yapay zekâ vizyonu hayran bıraktı

Ekleme: 25.06.2026 11:36 Güncelleme: 25.06.2026 11:37

Canik Belediyesi'nin düzenlediği "Gençlerin Fikirleriyle Sağlıkta Yeni Ufuklar" proje yarışmasında ödüller sahiplerini buldu. Gençlerin yapay zekâ ve dijital sağlık projeleri tam not aldı.

Samsun'un Canik ilçesinde, genç beyinlerin sağlık teknolojilerine yönelik vizyoner bakış açılarını ortaya koyan çok anlamlı bir organizasyona imza atıldı. Canik Belediyesi, Canik İlçe Sağlık Müdürlüğü ve Canik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle düzenlenen "Gençlerin Fikirleriyle Sağlıkta Yeni Ufuklar" proje yarışması, ödül töreniyle taçlandı.

Sağlıkta dijital dönüşüm hamlelerinden yapay zekâ destekli kişisel sağlık takip yazılımlarına kadar pek çok inovatif çalışmanın yer aldığı sergide, öğrencilerin geliştirdiği yerli yazılım ve teknoloji fikirleri katılımcılardan tam not aldı.

"BİLGİ, TECRÜBE VE YETENEKLE ÖRNEK NESİLLER YETİŞTİRİYORUZ"

Canik Macera Parkı'nda gerçekleştirilen ödül töreninde konuşan Canik Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, gençlerin üretkenliğini destekleyen ve yeteneklerini keşfetmelerine zemin hazırlayan bu tarz projelere her zaman öncelik verdiklerini vurguladı.

Gençlerin ortaya koyduğu fikirlerin geleceğe dair büyük bir umut aşıladığını belirten Başkan Sandıkçı, şu ifadeleri kullandı:

"Gençlerimizin fikirlerine, azimlerine ve üretkenliklerine son derece önem veriyoruz. Bilgi, tecrübe ve yetenekleriyle dünyaya yön verecek örnek nesiller yetiştirmek adına adımlarımızı kararlılıkla atıyoruz. Bu yarışma, evlatlarımızın hem yepyeni bilimsel verilerle tanışmasına hem de içlerindeki teknolojik yetenekleri keşfetmelerine çok büyük bir katkı sundu. Sağlık alanındaki fikirlerini harika bir ekip çalışmasıyla somut projelere dönüştüren tüm öğrencilerimizi ve onlara rehberlik eden hocalarımızı can-ı gönülden tebrik ediyorum."

MÜJDE GELDİ: CANİKLİ GENÇLER YAZIN DA BİLİMLE BULUŞACAK

Konuşmasında öğrencilere ve velilere bir de yaz tatili müjdesi veren Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, okulların kapanmasıyla birlikte çocukların bilimden uzak kalmayacağını söyledi. Yaz dönemi boyunca bilim, teknoloji, yapay zekâ ve yenilikçi endüstriler alanlarında çok çeşitli atölye çalışmalarını ve uygulamalı bilim kamplarını aralıksız sürdüreceklerini kaydetti.

GENÇ DEHALARIN GURUR GÜNÜNE YOĞUN KATILIM

Dereceye giren öğrencilere ödüllerinin takdim edildiği ve renkli görüntülere sahne olan törene; Canik Kaymakamı Şeref Aydın, Samsun İl Sağlık Müdürü Dr. Mustafa Uras, Canik İlçe Sağlık Müdürü Dr. Gözde Küleç Sarı, Canik İlçe Milli Eğitim Müdürü Zahit Köseoğlu, kamu kurumlarının temsilcileri, okul müdürleri, öğretmenler ve çok sayıda vatandaş katılarak genç mucitlerin heyecanına ortak oldu. Program, ödül alan projelerin protokole tanıtılması ve toplu hatıra fotoğrafı çekimiyle sona erdi.

 

Canik Belediyesi Bültenidir

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.