Türkiye'nin terörden arındırılan bölgelerde güvenliği ve sosyal düzeni tesis etmek amacıyla yaklaşık 7 yıldır yürüttüğü Barış Pınarı Harekat Bölgesi'ndeki idari yapılanma desteği sona erdi. Şanlıurfa Valisi Hasan Şıldak, bölgedeki "Milli Danışmanlık" görevinin tamamlandığını ve Türk birimlerinin sahadan çekildiğini resmen açıkladı.
"O BÖLGEDEN ÇEKİLDİK"
Düzenlenen asayiş ve güvenlik toplantısında sürece dair kritik bilgileri paylaşan Vali Hasan Şıldak, çekilme işleminin Cumhurbaşkanlığı ve İçişleri Bakanlığı’nın talimatları doğrultusunda gerçekleştiğini belirtti. Şıldak, operasyonel sürecin tamamlandığını vurgulayarak, "Barış Pınarı Harekat Bölgesi, biliyorsunuz Suriye´deki son gelişmeler, ülkemizin de yakından takip ettiği süreç doğrultusunda Şanlıurfa Valiliği olarak ´Milli Danışmanlık´ görevini yürüttüğümüz Barış Pınarı Harekat Bölgesinden 7 yıllık periyodun sonunda Cumhurbaşkanlığımızın ve İçişleri Bakanlığı´nın talimatları çerçevesinde, o bölgeden çekildik" dedi.
SAĞLIK VE İNSANİ YARDIM KISMEN SÜRECEK
Cuma günü itibarıyla tüm birimlerin bölgeden ayrıldığını kaydeden Vali Şıldak, bölgedeki sivil halkın mağdur olmaması adına bazı temel hizmetlerin bir süre daha kısıtlı şekilde devam edeceğini bildirdi. Konuya ilişkin detayda, "En son Cuma günü itibariyle buradaki bütün birimlerimiz çekilmiş oldu. Sadece insani yardım ve sağlık hizmetlerini kısmen devam ettiriyoruz. Bu bilgiyi de sizinle paylaşmak istiyorum" ifadeleri kullanıldı.
7 YILLIK MİLLİ DANIŞMANLIK GÖREVİ SONA ERDİ
Harekâtın ardından bölgenin yerel yönetimler aracılığıyla kendi kendine yetebilmesi için yürütülen danışmanlık süreci, Suriye’deki güncel siyasi ve askeri gelişmeler ışığında yeni bir evreye girdi. Türkiye’nin bölgedeki idari varlığını sonlandırması, sınır hattındaki güvenlik stratejileri açısından önemli bir eşik olarak değerlendiriliyor.
İhlas Haber Ajansı
