Ödüllü Canik Sıfır Atık Köyü’nde doğa dostu nesiller yetişiyor
Paylaş

Ödüllü Canik Sıfır Atık Köyü’nde doğa dostu nesiller yetişiyor

Ekleme: 03.06.2026 14:02 Güncelleme: 05.06.2026 12:53

Canik Belediyesi'nin Emine Erdoğan'dan ödüllü Canik Sıfır Atık Köyü projesi, yılın ilk yarısında 2 bin 435 çocuk ve gence ev sahipliği yaparak doğa dostu nesiller yetiştirmeye devam ediyor.

Samsun Canik Belediyesi, geri dönüştürülebilir atıkların ekonomiye kazandırılması ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakılması hedefiyle örnek bir çevre vizyonunu sürdürüyor. Belediyenin hayata geçirdiği ve ulusal düzeyde tescillenen Ödüllü Canik Sıfır Atık Köyü, çocuklara ve gençlere erken yaşta çevre, enerji verimliliği ve doğal yaşam bilinci aşılayan dev bir eğitim merkezine dönüştü. Merkezin yürüttüğü uygulamalı eğitim programları ve farkındalık etkinlikleri, her yaştan Samsunlunun yoğun ilgisini çekiyor.

YILIN İLK YARISINDA 2 BİNİ AŞKIN GENCE UYGULAMALI EĞİTİM

Sıfır atık kültürünün toplumun tüm katmanlarına yayılması amacıyla çalışan tesis, 2026 yılının ilk yarısında tam 2 bin 435 çocuk ve genci uygulamalı eğitim programlarında ağırladı. Merkez, sadece bir eğitim alanı olmakla kalmayıp, bünyesinde barındırdığı modern atık toplama üniteleriyle de dikkat çekiyor. Evsel atıklardan ayrı olarak sınıflandırılan geri dönüştürülebilir malzemeler, burada doğru yöntemlerle ayrıştırılarak yeniden kazanım sürecine dahil ediliyor ve ülke ekonomisine doğrudan katkı sağlıyor.

EMİNE ERDOĞAN'DAN ÖDÜLLÜ VİZYON PROJESİ

Projenin ulusal çapta kazandığı başarıya ve merkezin işleyiş detaylarına dikkat çeken Canik Belediye Başkanı İbrahim Sandıkçı, Sıfır Atık Köyü'nün taşıdığı misyonu şu sözlerle anlattı:



Başkan İbrahim Sandıkçı'nın Açıklaması: "Türkiye'deki sıfır atık projelerini yüksek himayelerine alan Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan'ın eşi Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi'den ödül alan Canik Sıfır Atık Köyümüzle gurur duyuyoruz. Köyümüzün içerisinde yer alan açık derslikler ve tamamen geri dönüştürülebilir malzemelerden ürettiğimiz özel oyun alanlarında evlatlarımız eğlenirken öğreniyor, teorik bilgileri sahada pratik tecrübeye dönüştürüyorlar. Sıfır atık kültürüne hakim nesiller, yarının güçlü ve yaşanabilir Türkiye'sinin temel taşını oluşturacaktır."

"ORTAK EVİMİZ DÜNYA İÇİN BİR OLUYORUZ"

İsrafın önlenmesi ve doğal kaynakların korunması adına okullarla tam bir entegrasyon içinde çalıştıklarını ifade eden Başkan Sandıkçı, açıklamalarını şöyle sürdürdü:

Eğitimde Çevre Bilinci: "Sürdürdüğümüz uygulamalı aktivitelerle gençlerimizi sıfır atık felsefesiyle tanıştırıyor, tüketim çılgınlığının önüne geçecek alışkanlıkları aşılıyoruz."

Yarışmalar ve Ödüller: "Okullarımızda gerçekleştirdiğimiz yarışmalarla ortak evimiz dünya için bir oluyor, çevreye duyarlı öğrencilerimizi motivasyonlarını artıracak ödüllerle buluşturuyoruz. Canik'te çevre dostu nesiller yetiştirmek için gayretle çalışmaya devam edeceğiz."

BÜYÜK ÖDÜL TÖRENİ 5 HAZİRAN CUMA GÜNÜ MACERA PARKI'NDA

2025-2026 eğitim-öğretim yılı boyunca okullarda sıfır atık ve geri dönüşüm temalı çok sayıda farkındalık etkinliğine imza atan Canik Belediyesi, çevre hareketini kitlesel bir ödül töreniyle taçlandırıyor. Belediye, 5 Haziran Cuma günü Canik Macera Parkı'nda düzenleyeceği 4. Dönem Bitkisel Atık Yağ Toplama Yarışması Ödül Töreni ile binlerce litre atık yağ toplayarak çevre kirliliğinin önüne geçen bilinçli öğrencileri görkemli ödülleriyle buluşturacak.

 

Canik Belediyesi Bültenidir

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.