Samsun’un 19 Mayıs ilçesinde eğitim veren 19 Mayıs Hamidiye Anadolu İmam Hatip Lisesi ,öğretmen ve öğrencilerin ortak katkılarıyla hazırladığı "Bir Okuldan Çok Daha Fazlası" isimli resim sergisini Samsun Müzesi’nde sanatseverlerle buluşturdu.
KUTSAL TEMALARLA BEZENMİŞ ESERLER YER ALDI
Samsun Müzesi Fuaye Alanı’nda düzenlenen sergi, "Öğrenenle Öğretenin Sanatla Renkli Yolculuğu" adıyla açıldı. Sergide kutsal mekânların işlendiği resimler, minyatür örnekleri, hat sanatı çalışmaları ve modern tekniklerle hazırlanmış tablolar ziyaretçilerin beğenisine sunuldu. Sergide yer alan tüm eserler, okulun öğrencileri ve öğretmenleri tarafından hazırlandı.
OKUL MÜDÜRÜNDEN ANLAMLI KONUŞMA
Sergi açılışında konuşan Okul Müdürü Osman Şafak,
"Kâinatta sanatının en güzelini ortaya koyan, Sâni olan Allah’a hamd ile başlamak isterim" sözleriyle sanatın ilahi bir arayış olduğuna vurgu yaptı.
Sanatın insanları bir araya getiren bir köprü olduğunu belirten Şafak,
"Biz insanlar, O’nun sanatının akılla ve idrakle donatılmış en güzel örnekleriyiz. Bu gök kubbede, O’nun sanatının bir yansıması olarak; güzeli, iyiyi, doğruyu arayanlarız" ifadelerini kullandı.
SERGİ ZİYARETÇİLERDEN YOĞUN İLGİ GÖRDÜ
Sanatseverlerin yoğun ilgi gösterdiği sergiyle ilgili olarak Şafak,
"Her bir eser bir kapıdır; o kapıyı açarak sanatın derinliklerine dalalım" diyerek ziyaretçileri sergiyi anlamaya ve hissetmeye davet etti.

SERGİ İKİ GÜN AÇIK KALACAK
Samsun Müzesi Fuaye Alanı’nda açılan "Bir Okuldan Çok Daha Fazlası" sergisi, iki gün boyunca ziyaretçilerini ağırlayacak.
İhlas Haber Ajansı