Hekim ve Diş Hekimi Katkı Paylarına Yeni Düzenleme
Paylaş

Hekim ve Diş Hekimi Katkı Paylarına Yeni Düzenleme

Ekleme: 25.01.2025 12:39 Güncelleme: 31.05.2026 17:08

SGK, hekim ve diş hekimi muayenelerinde yeni katkı payı düzenlemesi yaptı. Birinci basamakta ücretsiz olan muayenelerde diğer basamaklarda tutarlar belirlendi.

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), hekim ve diş hekimi muayenelerinde uygulanacak katkı payı tutarlarını yeniden düzenledi. Birinci basamak sağlık hizmetlerinde katılım payı alınmayacak, diğer basamaklarda ise yeni tutarlar uygulanacak.

BİRİNCİ BASAMAKTA ÜCRETSİZ HİZMET

Yayımlanan Sağlık Uygulama Tebliği'ne göre, birinci basamak sağlık hizmeti sunucularında yapılan hekim ve diş hekimi muayenelerinde katılım payı alınmayacak.

KATKI PAYI TUTARLARI

Diğer sağlık hizmeti sunucularında ise belirlenen katkı payı tutarları şu şekilde:

  • İkinci basamak resmi sağlık hizmeti sunucuları: 20 TL
  • Sağlık Bakanlığına bağlı hastaneler, eğitim ve araştırma hastaneleri, devlet/vakıf üniversiteleri hastaneleri ve tıp fakülteleri bulunan sağlık uygulama merkezleri: 45 TL
  • İkinci ve üçüncü basamak özel sağlık hizmeti sunucuları: 50 TL

AİLE HEKİMİ SEVKLERİNDE %50 İNDİRİM

Sağlık Bakanlığı tarafından görevlendirilen veya sözleşme imzalanmış aile hekimleri tarafından sevk edilen hastaların katılım payları yüzde 50 oranında azaltılacak.

KATKI PAYLARI YÜZDE 50 AZALTILDI

Yeni düzenleme ile katkı payı ödemeleri daha dengeli bir hale getirildi. Sağlık hizmetlerinden yararlanan vatandaşların maddi yükünün azaltılması hedefleniyor.

 

ankahaber.net

Yorum Yap

* Güvenlik gereği ip adresiniz saklanmaktadır. 3. şahıslara kesinlikle paylaşılmamaktadır.