Tarım ve Orman Bakanlığı, Türkiye genelinde halk sağlığı standartlarını en üst seviyeye çıkarmak, obeziteyle mücadele etmek ve tüketicilerin ne yediğini bilmesini sağlamak amacıyla devrim niteliğinde bir gıda hamlesi başlattı.
Samsun’da faaliyet gösteren yüzlerce restoran, lokanta ve kafenin de bu takvime göre menülerini hızla revize etmesi gerekiyor. Belirlenen yasal süreler içinde içerik bildirim sistemini kurmayan ve menülerinde kalori/alerjen ibraz etmeyen işletmelere yeni dönemde çok ağır idari para cezaları uygulanacak.

MENÜLERDE HİÇBİR GİZLİ İÇERİK KALMAYACAK
Yeni düzenleme kapsamında işletmeler, mutfaklarında hazırlayıp müşteriye sundukları her tabağın ve bardağın anatomisini net bir şekilde paylaşmakla yükümlü kılındı.
QR KOD KOYUP GEÇMEK ARTIK YASAK!
Bakanlık, işletmelere bu zorunlu bilgileri sunarken lojistik açıdan esneklik de tanıdı. Detaylar; klasik basılı menüler, duvara asılan yazı tahtaları, broşürler, dijital ekranlar veya masa üstü tabelalar vasıtasıyla müşteriye ulaştırılabilecek.
KADEMELİ GEÇİŞ TAKVİMİ BELLİ OLDU
Yeme-içme sektörünün bu büyük operasyonel ve lojistik dönüşüm sürecinde mağdur olmaması ve sistemlerini entegre edebilmesi amacıyla bakanlık, işletmelerin ölçeklerine göre kademeli bir takvim yayınladı:
| İşletme Ölçeği / Türü | Son Uyum Tarihi |
| Büyük Ölçekli Ulusal Zincir Restoranlar | 1 Temmuz 2026 |
| Aynı İl İçinde 3 veya Daha Fazla Şubesi Olan Yerel Zincirler | 31 Aralık 2026 |
| Küçük ve Orta Ölçekli Tüm Kafe-Restoranlar | 31 Aralık 2026 |
Tuğçe Gevşek